måndag 8 april 2013

Pysselmyrans scrapträff

I helgen hade Pysselmyran i Falköping en hel helg i scrapbookingens tecken. Jag och Pernilla var bara där i lördags, Pernilla hade fått denna lilla utflykten i födelsedagspresent av oss och hennes andra bror, jag var snäll och följde med. ;D

Det var ett glatt gäng brudar och mycket vackert skapades, som vanligt(!). Träffen hade ett annorlunda upplägg då alla utom en tävling hade samma sluttid. Vilket var jätte bra eftersom man gärna ville gå på demos  och kurser och skulle inte hunnit med att vara med i alla tävlingar om det var inlämningstid mitt i en kurs.

Här kommer mina bidrag i tävlingarna.

I denna tävlingen skulle man använda sig av material som man fick i välkomstpåsen. Det randiga pappret, bandet, charmen och guldiga blombrads var vad jag använde.

I denna tävling skulle man använda sssså smånga s som smöjligt ;). Detta vara mina s:
Smörgult papper
Svart papper
Sex mönsterpapper
Stort foto
Svarta klistermärken
Småbokstäver
Små siffror
Swirl
Söt unge
Smutsig unge
Svarta halvpärlor
Svarta streck
Stans

I denna tävlingen skulle man följa ett recept.

Och denna sista var den som gjordes på kvällen, vilket var en tidsutmaning. Var tionde minut i en timma fick man något nytt som skulle vara med på LO'n/kortet sedan hade man en halvtimma på sig att sätta ihop allt. Bas (cardstock) och foto fick vara med.
Två mönstrade papper med gult i
Kvadrat, cirkel, triangel
Vindsnurra
Mist/Stänk
Något dolt/gömt
Veckad tejp
Egengjord blomma/blommor


Jag altra en burk också men jag har inte orkat packat upp pyssel sakerna ännu så den återkommer jag med. Kommer blogga lite närmare om LO'na också. :)

Kramar!

1 kommentar:

  1. Kul med en träff och vad du är snäll som ställer upp:))
    Snygga saker har du gjort också. Hoppas allt är bra,kram

    SvaraRadera