fredag 15 februari 2013

Alla hjärtans dag

Igår var som bekant den 14 februari och alla hjärtans dag. Vi fira den inget speciellt eftersom vi gick om varandra. Men jag tänkte att lite städat kunde det allt bli. Sagt och gjort städa jag tv-rummet, sen kom en arbetskamrat och vi åt lite kakor. Söt ungen Anton tog kakpåsen och spred ut kaksmulor över det ny städade rummet och sa att det var GLITTER. Man kan ju inte bli ledsen eller sur för det, glitter är ju fint trots att det han spred ut var kaksmulor. :)

När Tomas kom hem fick jag en fin blomma. Jag hade dagen innan sagt att jag skulle bli förvånad om jag fick en blomma :P. Tråkigt att jag inte hann göra något gott att fika igår. Om jag orkar blir det chokladmuffins med grädde och jordgubbar, men jag har dragit på mej en förkylning (igen!) under arbetspasset inatt :(.

Nu till lite pyssel. Ifjol gjorde jag dessa alla hjärtans dag kort till Antons mor- och farföräldrar. Då hjälpe  jag honom, men i år kunde han göra mycket själv. Jag stansa ut och klippte, han gjorde potatistryck (hade skärt ut hjärtan) och toarulletryck (vek en toarulle lite så den fick formen av ett hjärta) på bakgrundspappret. Han bestämde färg för kantstansen och fick välja fritt av mina platta blommor. Han peka vart dom skulle sitta så jag kunde ta en klick lim där sedan tryckte han dom på plats och till sist dekorera han med glitter. Han fick även bestämma vem som skulle få vilket.
Och av alla de hjärtans dag kort man kan köpa och göra så måste de om ens barn gjort vara de vackraste! Han kommer definitivt få göra årets julkort.


Hoppas att korten blev uppskattade. <3
Nu ska jag snooza lite så jag blir frisker.

Hejhopp i galochen!

1 kommentar:

  1. Så fina kort.
    Nu har du väl inte många arbetsdagar kvar? Krya på dig kram

    SvaraRadera