onsdag 5 september 2012

Inget pyssel

Hej!
Idag visar jag inget pyssel men något annat jag tycker är kul. Eftersom min blogg kompis stickochpysseltokig visa sitt hem så vill jag inte vara sämre :P. Eller jag visar inte hur det ser ut men lite planer vi/jag har :). Vi håller på att renovera vårt storarum här hemma och jag håller på att titta runt på tapeter. Den stilen vi har här hemma är lantligt, shabby chic med lite modern touch ;). 
Jag tänkte visa lite tapeter som jag gillar och funderar  på. I storarummet har vi ett valv så det är uppdelat som två rum. Jag kommer bestämma det lite mindre rummet. Det kommer bli en platsbyggd bokhylla på den ena fönster väggen, som min mamma och pappa lovat att fixa. :D Sen blir det lekhörna till Anton och en hörna till mej att sitta och läsa eller brodera i.
Färgen jag har kommit framtill är vetegrå, taket kommer bli en ljusare nyans av vetegrå men alla snickerier kommer bli vetegrå.
Bilderna är klickbara.


Sandberg Nikolaj (jag vill inte ha denna  röda utan  den grå här nedanför)
Sandbergs Nikolaj

Sandbergs Edith
Sandbergs Edith


Duro essens fenix
Duro essens fenix


Haha, ser ut som jag är rädd för färg, men det är svårt att välja tapeter. Dom är dyra och det är en stor yta som ska tapetseras. Detta är bara några tapeter som finns i min inspirationsmapp, men dessa är favoriter just nu.

En dag kanske jag visar hur det ser ut eller hur det blev. Deadline är Antons födelsedag 2 december, får se hur det håller. Vi har kommit såpass långt att vi håller på att regla väggar och några spånskivor har också kommit upp.

Hejsvejs!


1 kommentar:

  1. Hi hi, jag visar ännu bara utsidan. Många rum inne är klara, men det står grejer överallt. Så det visar jag först då allt är klart. är glad att vi inte bor där än.Snygga tapeter du visar. Det är svårt att välja, och dyrt som du säger.
    I köket har vi vit panel, det blir grå skåp till.
    Kram

    SvaraRadera