fredag 29 april 2011

Altrad bok

Alter utmaningen för april månad på Svensk Scrapbooking var att altra en bok. Då såg jag min chans med att göra Antons gästbok till dopet i maj som en del av en utmaningen.

Denna gästbok ska följa Anton genom hans liv är det tänkt. Det var i en föräldratidning jag såg den idén att använda samma gästbok sedan till hans födelsedagar, skolavslutningar osv. Vilket minne sen när han blir gammal. Jag antar att denna gästbok inte kommer räcka långt men då är det ju bara att altra en ny bok och fortsätta i den.
Jag har använt mej av en kina bok med linjerade papper, målat pärmen svart och dekorerat med vit cardstock, papper från Panduro och  ett svart albumpapper fick rama in Antons namn. Blommorna och bladen är från Wild orchid crafts.

 Framsida

Baksida. "I världen är Du bara någon. Men för någon är du hela världen. <3




Som ni kanske ser i vänster kolumn så är det en orm där som visar hur många pysselalster jag ska göra innan nästa pyssel shopping. Detta är för att jag tycker jag behöver en liten motivation för att pyssla och sedan att inte få en massa pyssel liggande. Bara 12 alster kvar, tur att jag har Antons dop att göra lite pyssel till.
Denna utmaning är en del av en utmaning på Svensk Scrapbooking, fast där är det vissa som kör på 100 alster. Jag börjar lite lågt eftersom jag vill inte ta åt mej för mycket.

I nästa inlägg visar jag dopkortet jag har gjort till Anton i doppresent.

2 kommentarer:

  1. Supersnyggt!

    Tack för att du är med i min Födelsedags Candy!!!!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  2. så snyggt du har altrat boken. Mycket snyggt när du valt sätta A stort.

    Kram Anneli

    SvaraRadera